מתרגלת אושר בחופשה

בדרך לחופשה מוצלחת - תובנות אושר מחופשה באיי יוון. כל מה שהופך עבורי חופשה למאושרת.

עבר כבר כמעט חודש מאז שחזרנו מהשבוע המופלא שלנו ביוון. ללא ספק אחת החופשות היותר עוצמתיות ומוצלחות שחווינו.
שבעה ימים על יאכטה בין איים ביוון, עם עוד שלושה זוגות חברים אהובים. בהחלט נתוני פתיחה לחופשה נהדרת. אבל הרגשתי שהיה שם משהו מעבר לחופשה מהנה.

מה זה היה? חשבתי הרבה מאז שחזרנו, מנסה להבין מה בדיוק היה בחופשה הזו שהפך אותה למיוחדת כל כך. יוון הנפלאה והאיים שלה? קבוצת החברים עימם הפלגנו? חוויית ההפלגה והחיים ביאכטה? השהות הרבה בים? 

בסוף, עם הימים שעברו, נפלו לי כמה אסימונים לגבי החופשה, התחדדו לי מספר תובנות מגבירות אושר בעקבות הטיול, תובנות שאקח איתי מהחופשה הזאת לחופשות הבאות ולחיים בכלל.
הנה הן, חמש תובנות אושר מהחופשה ביוון, מלוות כמובן, בתמונות.

| 1 | החברים – כן, תובנה בסיסית וברורה אבל כל כך משמעותית.
כל מחקרי האושר חוזרים תמיד על אותו נתון – קשרים משמעותיים עם אנשים אהובים הם אחד הגורמים המשפיעים ביותר לטובה על רמת האושר שלנו.
קשרים חמים עם בני משפחה, קשרים קרובים עם חברים, קשרים שמתפתחים עם השנים, קשרים בהם את יכולה להיות את האמיתית. 
יחסים עשירים וטובים עם אנשים אחרים הם ללא ספק גורם האושר הראשון במעלה. החברה הטובה בה שהינו בהחלט היתה גורם אושר משמעותי בטיול.

אבל, שבעה ימים על יאכטה עם אותם אנשים, גם אם הם אהובים עליך, זה לא משהו שעובר חלק, אז איך זה שזה עבר לי כל כך מוצלח?  עם התשובה הגיעה עוד תובנה – לשחרר.

| 2 | לשחרר – וכמה שיותר. לשחרר שליטה בבחירות (לאן נוסעים, מה עושים, איפה ומה אוכלים), לשחרר את הדאגה לבנות בבית (כמה לא מפתיע – הן הסתדרו מצויין בלעדינו), לשחרר את הפחדים (להכנס לים בלב ים, מדוזות אכזריות במיוחד, אסונות ימיים נוראיים), לשחרר את הצורך למצות מקומות (יש איים שכל מה שראיתי בהם זה את המרינה והמסעדות שבה, וזה ממש בסדר). 
ועוד משהו מאותה מחלקה – להחליק. לוותר על הצורך לעשות עניין מכל דבר, לבחור לא לקחת ללב.
בדיעבד, הסעיף הזה הוא אחד הדברים הכי משמעותיים עבורי בטיול. שיחררתי ולכן הכל היה קל יותר.

| 3 | חוויות חדשות עוצרות את הזמן – קראתי פעם (לצערי לא זוכרת איפה) שכשאנחנו ילדים החיים שלנו מלאים בחוויות חדשות, בכל כך הרבה דברים אנחנו מתנסים בפעם הראשונה, בכל כך הרבה דברים אנחנו עדין לא שולטים, לא מכירים. החיים מלאי למידה והשתאות וכתוצאה מכך אנחנו חווים אחרת את הזמן – הימים, השבועות והשנים מרגישים לנו ארוכים ואיטיים.
לעומת זאת כשאנחנו מתבגרים, החיים הופכים שיגרתיים יותר ובהתאמה אנחנו חווים אחרת את הזמן – השבועות רצים, רק דברנו ואופס עבר עוד שבוע.
ואז אנחנו יוצאים לחופשה ולפתע הזמן שוב מתארך, אנחנו מסתכלים על היום שעברנו ולא מאמינים ש"כל זה היה היום? עשינו את זה היום בבוקר ולא אתמול?".
הזמן מתארך בחופשה כי היא מייצרת לנו עושר של חוויות חדשות: מקומות, נופים, תערוכות, מאכלים, אנשים, תרבויות.
רשימה חלקית של חוויות חדשות בחופשה הנוכחית: פעם ראשונה ביאכטה, פעם ראשונה חופשה עם החברים אבל בלי הילדים, פעם ראשונה באיים מקסימים. כל אחד מהסעיפים מורכבות מעשרות חוויות חדשות.
הפעם האחרונה בה חוויתי ימים עשירים וארוכים כל כך היתה כשיישנו שבוע באוהל באלפים הצרפתיים. גם שם עושר החוויות החדשות היה גדול. וגם השהות בטבע, והנה הסעיף הבא – שהות בטבע.

| 4 | שהות מרובה בטבע – העוצמה של הטבע. לשהות בו הרבה שעות. בתוכו. ללמוד אותו. לחוות את העוצמות שלו, את מזג האוויר המשתנה.
לחוות את הטבע בצורה כל כך חשופה, כל כך גולמית ונקייה – מרחבים, גלים, שמיים ואדמה, רוח, צלילות, שקיעות וזריחות.
זה מנקה, זה מחבר, זה ממלא, זה מפעים.

| 5 | לאט לאט – במקביל לעושר החוויות למדתי בשנים האחרונות לאזן. 
כמשפחה הבנו עם השנים שאנחנו לא רוצים לחזור מותשים מחופשות פעילות וצפופות יתר על המידה ומצד שני חופשה שהיא כולה מנוחה פחות ממלאה אותנו.
למדנו שעבורנו הסוד לחופשה מוצלחת טמון בשילוב – פעילות וחוויות חדשות אבל במינון שמרגיש לנו נעים ושמותיר לנו זמן למנוחה, קריאה או סתם שוטטות.
עשינו את זה ממש לאחרונה בחופשה המשפחתית שלנו ברומא (תציצו בהיילייט רומא לאט באינסטגרם שלי).

החופשה ביוון היתה לגמרי בקטגוריות הטיול האיטי:  מתעוררים בשעה סבירה, מבשלים לבד (לחובבי הז'אנר), יושבים יחד בהפלגות ומשוחחים או סתם צופים בשקט בים ובאיים החולפים, קופצים למים בכל הזדמנות. אבל גם – מסיירים באיים, רואים עתיקות ומבצרים, שרים בטברנות ועושים קצת שופינג.
פעיל במידה, רגוע במידה. האיזון המושלם עבורי.

 

*****

אלו הן חמש התובנות שלקחתי איתי מהטיול, ברובן אני מהרהרת ומתעסקת בשנים האחרונות והחופשה הזו יצרה אצלי חיבור ובהירות גדולה יותר עבורן.
מפעם לפעם אני לומדת ומגלה יותר ויותר מה עושה לי טוב, מה מגביר את האושר בחיי.
תחשבו גם אתם – מתי נהנתם במיוחד מחופשה ומה היה שם שגרם לזה?

ובנתיים, קיץ נעים וחופשה מהנה!
ענבל דויטש – מאמנת אישית ומתרגלת אושר.

רוצה לקרוא עוד פוסטים עם תובנות על אושר?
10 הרגלי אושר לשנה החדשה
על האושר שבדברים הקטנים,
תובנות אושר לסיכום שנת 2021,
להתענג על הרגע – איך להיות מאושרת,
תרגלו אופטימיות,
כל מה שעזר לי להיות מאושרת השנה
כל הפוסטים בנושא אושר.

פוסטים מומלצים לקריאה נוספת

למה אני לא מאושרת
להיות יותר מאושרת

הפסיכולוגיה החיובית מציעה לנו להתחיל את המסע ליומיום מאושר יותר בשינוי פנימי – בדרך בה אנחנו מדברים אל עצמנו ובדרך בה אנחנו רואים את העולם

יצירת מרחב – תרגול אושר יומיומי

על יצירה וזיהוי של מרחבים שהם שלך ועבורך בתוך היום שלך – מרחבים של הנאה, הוקרה והתמלאות – זאת על ידי שימוש בכלי מעולם הפסיכולוגיה החיובית הקרוי התענגות.

רוצה לקבל ממני עדכונים, תובנות והמון ידע?
יש לי ניוזלטר בנושא אושר, פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן ומיינדפולנס.

היי, אני ענבל דויטש, מאמנת אישית ומתרגלת אושר. אני מתעניינת ולומדת מה אנשים עושים ומה מחקרים אומרים על איך להיות מאושר יותר בחיים ומשתפת הכל כאן בבלוג. מוזמנים להכיר אותי יותר לעומק.

cropped-ענבל-דויטש-מאמנת-אישית-לוגו.png

רוצה להמשיך ללמוד ולתרגל איתי אושר?
נרשמים לניוזלטר ומקבלים טיפים ותובנות בנושא פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן, אימון ומיינדפולנס.

מתרגלת אושר פופאפ