יצירת מרחב – תרגול אושר יומיומי

על יצירה וזיהוי של מרחבים שהם שלך ועבורך בתוך היום שלך - מרחבים של הנאה, הוקרה והתמלאות - זאת על ידי שימוש בכלי מעולם הפסיכולוגיה החיובית הקרוי התענגות.

הסגר השלישי כבר מאחורינו, רובנו כבר חוזרים למשרד, לבית הספר, לקניונים.
בתוך כל ההמולה והעשייה היומיומית של השנה האחרונה, בתוך המציאות המשתנה תדיר, יש דבר אחד שאני מקפידה עליו – אני מייצרת לעצמי מרחב בתוך היומיום שלי.
זה יכול להיות מרחב מחשבתי, רגשי או פיסי.
בין הכלים בכיור, הזומים עם המתאמנים, הילדות שלומדות מהבית – בתוך כל אלה אני מזהה לעצמי רגעים של שפיות. של יציבות. רגעים שממלאים אותי.
אני קוראת להם מרחבים.

כשאני לוקחת הפסקה של כמה דקות, באמצע יום עבודה, על הספסל בחצר עם כוס תה – אני מייצרת לעצמי מרחב התמלאותמרחב שבו אני עוצרת ונטענת מחדש.
כשאנחנו יושבים יחד, כל המשפחה, לארוחת צהריים בהרכב מלא, באמצע השבוע – אני מציינת לעצמי את המרחב המשפחתי המיוחד הזה שנוצר בקורונה, כי בלעדיה זה מעולם לא היה קורה.

אני מייצרת לעצמי מרחבים, אני מזהה ויוצרת לעצמי בצורה מודעת מרחבים.
וכשאני מזהה אחד, כשאני מייצרת אחד – אני מציינת לעצמי שעכשיו יצרתי לעצמי מרחב, שאני שוהה עכשיו, בזה הרגע, במרחב.
כי כשאני מציינת לעצמי את המרחב ואני מעריכה את המרחב, אני עושה את מה שנקרא במחקר האושר  – "התענגות".

* התענגות  – היא מחשבה בה אנו יוצאים מתוך החוויה בזמן שהיא מתרחשת ומסתכלים עליה במבט מבחוץ. אנחנו מביטים בחוויה, מעריכים אותה ומציינים לעצמנו את האירוע הזה, את הרגע הזה – כמיוחד.

אנחנו מייצרים התענגות כשברגע, בהווה, אנחנו נעצרים ומתפעמים מהרגע הנהדר המשפחתי (איזו נעימה השיחה הזו), מההפסקה הקצרה בחצר (איך נעים לי על הספסל בגינה) או מהילדה שמציירת בשכיבה על השטיח (היא שלי!).

ההתענגות מגבירה את ההנאה מהרגע המיוחד ולאורך זמן גם מגבירה את האושר שלנו ומעלה את מצב הרוח שלנו.

כשאנחנו מתענגים אנחנו גם מפתחים את הראייה האופטימית שלנו, כי אנחנו מתאמצים לראות את הדברים הטובים. לצערנו את הדברים הרעים אנחנו רואים וזוכרים הרבה יותר. ולכן חשוב וכדאי לפתח מודעות לדברים הטובים. נתרגל את החיפוש אחריהם, נעזור להם לקפוץ לנו לעיניים.

לכן אני מייצרת ומזהה מרחבים לאורך כל היום.
אני מייצרת מרחב התפתחות אישית כשאני מקשיבה לפודקאסט מרתק בזמן ההליכה בבוקר, ואותה הליכה יכולה להיות מרחב חברתי אם עשיתי אותה עם חברה או מרחב זוגי אם רפי הצטרף.
אני מייצרת לעצמי מרחב העשרה כשאני לוקחת קורס מיינדפולנס אונליין ומרחב התפתחות מקצועית כשאני לוקחת קורס עריכת סרטונים (תראו מה הכנתי בקורס!).
אני מזהה מרחב נשימה בטבע שנמצא בסביבתי הקרובה ומייצרת מרחב הנאה כשבזמן שאני מקפלת כביסה אני מקשיבה לספר קולי מרתק.
אני מייצרת מרחב משפחתי על ידי צפייה משותפת בסדרה (אקדמיית המטריה, לא טיפוסי – המלצות חמות לצפייה עם בני נוער) ומרחב של בריאות כשאני מכינה שייק בבוקר או כשהארגז האורגני מגיע.
אני מייצרת מרחב של קשר עם בת העשרה כשאנחנו נרשמות יחד לסדנת בישול בזום. תיקון טעות, כשהיא מסכימה בשמחה להצעה שלי שנירשם יחד לסדנה.

כל היום אני מזהה ויוצרת לעצמי מרחבים.
כי כשיש לי רגעים רבים יותר בהם אני עוצרת ומציינת לעצמי – "עכשיו נעים לי, עכשיו אני מרוצה, הרגע הזה מיוחד", וכשיש לי יותר הפסקות בהן אני מתמלאת באנרגיה או מרגישה שעשיתי משהו שממלא אותי סיפוק או משמעות או פשוט משהו טוב עבור עצמי – אז אני מאושרת יותר. פשוט ככה.

הנוסחה לאושר ממש פשוטה – יותר מרחבים = רמת אושר גבוהה.

איזה מרחבים את יכולה ליצור לעצמך במהלך היום?
איזה מרחבים אתה מזהה עבור עצמך?
לכו תתענגו עליהם.

ענבל דויטש – מאמנת אישית

פוסטים מומלצים לקריאה נוספת

מתרגלת אושר בחופשה

בדרך לחופשה מוצלחת – תובנות אושר מחופשה באיי יוון. כל מה שהופך עבורי חופשה למאושרת.

ניהול זמן לסטודנטים – המדריך המלא

איך ללמוד נכון וטוב? איך לומדים בבית? איך מתכננים מראש? איך להצליח בלמידה מרחוק, בזום? הכל על הרגלי למידה יעילים לסטודנטים. מדריך מיוחד – אסטרטגיות וכלים לניהול זמן ולמידה מאת:

איך למדתי לאהוב את החורף

בהשראת הדנים ותרבות ה"הוגה" שלהם, שמתענגת על החורף, למדתי גם אני לאהוב את החורף ואפילו להנות ולהעריך את הרגעים שהוא מביא לחיי. פוסט חמים ומכרבל.

רוצה לקבל ממני עדכונים, תובנות והמון ידע?
יש לי ניוזלטר בנושא אושר, פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן ומיינדפולנס.

היי, אני ענבל דויטש, מאמנת אישית ומתרגלת אושר. אני מתעניינת ולומדת מה אנשים עושים ומה מחקרים אומרים על איך להיות מאושר יותר בחיים ומשתפת הכל כאן בבלוג. מוזמנים להכיר אותי יותר לעומק.

cropped-ענבל-דויטש-מאמנת-אישית-לוגו.png

רוצה להמשיך ללמוד ולתרגל איתי אושר?
נרשמים לניוזלטר ומקבלים טיפים ותובנות בנושא פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן, אימון ומיינדפולנס.

מתרגלת אושר פופאפ