ההבדל בין "להיות טוב" לבין "להשתפר" – ולמה זה חשוב

חשיבה מעודדת צמיחה

לפני חודש חזרתי להפעיל את עמוד האינסטגרם שלי, היו בו 40 עוקבים, שאת כולם אני מכירה באופן אישי. מאז השקעתי זמן בדף, צילמתי והעליתי תמונות ופוסטים, והיום, אחרי כחודש, יש לי 100 עוקבים.

100 עוקבים, בואו נודה, זה מספר שהבת שלי (כיתה ז') משיגה בחצי יום.  אז יכולתי לחשוב "אוף השקעתי כל-כך הרבה זמן ויש לי רק 100 עוקבים, לכל עמוד מתחיל נראה שיש לפחות אלף, איך לעזאזל עושים את זה? זה מתיש, זה לא משתלם, אולי אוותר על זה." אבל האמת היא שמה שחשבתי והרגשתי היה "ואוווו איזה כייף! 100 עוקבים! איך התקדמתי! 60 אנשים שאני לא מכירה בחרו לעקוב אחרי*!  נראה שאני בכיוון הנכון, זה ממש מרגש! אני רוצה להמשיך להשקיע ולראות לאן עוד אצליח להגיע!

כמו שהבנתם יצאתי מהסיטואציה כשאני מלאת מוטיבציה ובתחושה טובה של הצלחה. כמו שצריך.

אז מה עשיתי נכון?

כשאני שואפת להצליח ואני מעריכה את עצמי ביחס לאנשים אחרים/דפים אחרים/חברות אחרות  אני עסוקה כל הזמן בהשוואה, לפעמים אני יותר טובה ולפעמים הם. אם אני מתחילה בתחום זה בכלל מתסכל וגם לא הוגן ,כי הם (במקרה שלי) מתפעלים דף כבר שנה, השקיעו בו עשרות שעות ואולי גם כסף רב. אז אחרי השוואה לא רצינית כזו סביר שארגיש פחות טוב.

לעומת זאת, אם אני מעריכה את ההצלחה שלי ביחס לעצמי ולהשקעה שלי, אם אני שואלת איך אני עכשיו בהשוואה לאיך הייתי לפני שבוע, חודש או שנה, הרי שאני אראה התקדמות! ואם אני רואה התקדמות אז אני בדרך, אני משתפרת! דברים מתחילים לזוז בכיוון הנכון!

מחשיבה כזאת אני יוצאת חזקה יותר ומרגישה מצליחה יותר ובעלת מוטיבציה להמשיך להשקיע.

אז בקיצור – כשאני משווה את עצמי לאחרים זה עשוי לתסכל, כשאני משווה את עצמי לעצמי אני רואה את מגמת השיפור לאורך זמן וזה מחזק אותי.

היידי גרנט הלוורסון שחקרה ופיתחה את הנושא מציעה להיות "בהלך מחשבה של השתפרות" וממליצה כי במקום להתמקד בחשיבה של Proving  (תראו כמה אני טוב) נתמקד בחשיבה של Improving (אני טוב משהייתי בעבר).

היתרונות של חשיבה כזו, לדבריה, הם הפקת יותר עניין והנאה מהדברים שאתה עוסק בהם, יחד עם יותר התמדה ושיפורים ביצועים, וכן  יותר יצירתיות, חשיבה עמוקה יותר ותובנות טובות יותר.

בנוסף, חשיבה של "השתפרות" מחזקת את ההבנה שאנחנו נמצאים בתהליך מתמיד של שיפור עצמי וכאמור גם ומגבירה את ההנאה מהתהליך הזה וזאת מול  גישת ה"להיות טוב" ששואפת להנאה עתידית, כזו שתושג רק עם השגת המטרה הנכספת. כשאני מאמצת חשיבה של "השתפרות" אני מבינה שאני יוצאת לדרך ותמיד אמשיך להתקדם בה, אין נקודת סיום, הצמיחה וההתפתחות הן דרך חיים.

דף של צעירה באינסטגרם עם 100!!!! עוקבים

אז איך נעשה את זה?

ננסח מחדש את המטרות שלנו והפעם נשתמש במילים שמעודדות הלך רוח של השתפרות, לדוגמה:
לצמוח, להתפתח, להתקדם, להשתפר, להפוך ל…
אז במקום "אני רוצה עמוד  אינסטגרם  מצליח" ננסח את המטרה "אני רוצה ללמוד איך לפתח ולקדם את עמוד האינסטגרם שלי".
ובמקום "אני רוצה להיות מנהלת טובה" נרשום "אני רוצה להפוך למנהלת טובה יותר" או "אני רוצה לשפר את היכולות הניהוליות שלי".

לסיום, השוואה לעצמי יוצרת תחושה של התקדמות ומייצרת המון הצלחות לאורך הדרך ובנוסף מחזקת תחושה של התפתחות תמידית. אז נסחו מחדש את המטרות שלכן ונסו לראות דברים מנקודת ההתפתחות האישית שלכם.

וכמובן מוזמנים להצטרף לעוקבים המושלמים שלי באינסטגרם (;

<< סקרנים? לחצו כאן למעבר לדף האינסטגרם שלי >>

בהצלחה! 
ענבל דויטש – מאמנת אישית (קואצ'רית) | קרית אונו

*ותודה לכם 60 עוקבים יפים וחכמים!

 

| מעדכנת |
אפריל 2021 – יש לי 474 עוקבים. נכון שלפעמים גם זה לא מרגיש לי כמו הרבה עוקבים אבל כשאני נזכרת איפה התחלתי אני מבינה שעשיתי דרך רצינית ושההשג שלי משמעותי. Mode של Improving הוא מאוד מעודד. ממשיכה להשתפר (:

פוסטים מומלצים לקריאה נוספת

סדר במחשבות – על חשיבות הסדר הפנימי

פסח הוא חג האביב וההתחדשות, הטבע מתעורר(ת) מתרדמת החורף בפריחה אדירה,יש תחושה של צמיחה ועשייה באוויר.זה הזמן שבו סוף סוף מזג האוויר מתחמם, תריסים מורמים בבית ושפע אור אביבי ורך

איך להיות מאושרת?

אחד מכלי האושר הראשונים שאימצתי היה כלי ה"התענגות". כלי פשוט ויומיומי שעיקרו זיהוי וציון רגעים כמיוחדים.

ניהול זמן לסטודנטים – המדריך המלא

איך ללמוד נכון וטוב? איך לומדים בבית? איך מתכננים מראש? איך להצליח בלמידה מרחוק, בזום? הכל על הרגלי למידה יעילים לסטודנטים. מדריך מיוחד – אסטרטגיות וכלים לניהול זמן ולמידה מאת:

יצירת מרחב – תרגול אושר יומיומי

על יצירה וזיהוי של מרחבים שהם שלך ועבורך בתוך היום שלך – מרחבים של הנאה, הוקרה והתמלאות – זאת על ידי שימוש בכלי מעולם הפסיכולוגיה החיובית הקרוי התענגות.

רוצה לקבל ממני עדכונים, תובנות והמון ידע?
יש לי ניוזלטר בנושא אושר, פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן ומיינדפולנס.

היי, אני ענבל דויטש, מאמנת אישית ומתרגלת אושר. אני מתעניינת ולומדת מה אנשים עושים ומה מחקרים אומרים על איך להיות מאושר יותר בחיים ומשתפת הכל כאן בבלוג. מוזמנים להכיר אותי יותר לעומק.

cropped-ענבל-דויטש-מאמנת-אישית-לוגו.png

רוצה להמשיך ללמוד ולתרגל איתי אושר?
נרשמים לניוזלטר ומקבלים טיפים ותובנות בנושא פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן, אימון ומיינדפולנס.

מתרגלת אושר פופאפ