פעילויות בית לילדים

רעיונות לפעילויות עם הילדים בבית בתקופת הקורונה

רעיונות לפעילויות בית לילדים בתקופת הקורונה –

אחזקת הבית – ילדים בכל הגילאים יכולים וצריכים להשתתף במשימות הללו, כשכל בני המשפחה בבית כמות הלכלוך גדלה והורה שמנסה לעבוד מהבית יבזבז זמן רב על כך. לכן חשוב מאוד (ולא רק בימים הללו) לשתף את הילדים באחזקת הבית, אם לא התחלתם עד היום אז זה זמן מצויין לגייס אותם לכך, תחת ההסבר שאתם עובדים והם בחופש. ילדים יכולים למלא ולפנות מדיח, לקפל ולחלק כביסה, לערוך שולחן, לטאטא את החדר שלהם וגם את הסלון (יתכן ואף תופתעו כאן מן ההענות החיובית). בכל מיקרה המינימום הוא לדרוש חדר מסודר ולקבוע פרק זמן קבוע פעם ביום לסידור החדר.

פרויקטיי סדר – זמן בבית הוא זמן מושלם לפרויקטים שדחינו הרבה זמן, אפשר לעשות עם הילדים מיון במשחקים שלהם, ילדים קטנים מתים על זה, הם נזכרים במשחקים הישנים והסידור הופך למשחק של שעות, תזרמו עם זה.

לילדים הגדולים אפשר לתת משימות סדר בחדר שלהם אבל עבורם יש לחלק את הסדר למנות קטנות – היום המגירה העליונה בשידה, מחר מגירת הגרביים. עדיף מעט ויומיומי, כאן אל תתגרו במזל (:

בישולים  – ילדים אוהבים מאוד לבשל ולאפות וזו פעילות שמשתלמת לכל הצדדים. מומלץ לשבת עם הילדים ולבנות תפריט שבועי ולחלק את האחריות בין בני המשפחה בהתאם לגיל וליכולות. זו גם הזדמנות לבישולים שלוקחים זמן רב ולא תמיד יש לנו זמן אליהם באמצע השבוע (אפיית לחם ופיצות, הכנת פסטה מבצק, עוגות מוס בשכבות).

חשוב להבהיר לילדים שילד שהוא מספיק בוגר כדי לבשל הוא גם מספיק בוגר כדי להשאיר אחריו מטבח נקי ומסודר.

יצירה  – כאן הפינטרסט הוא המלך, האתר הזה הוא מקור אדיר ליצירות מכל הסוגים, יש בו מגוון אינסופי של מדריכים ורעיונות. מומלץ לבצע חיפוש בשפה האנגלית כדי למקסם את התוצאות. מוזמנים ללחוץ ולהציץ ברעיונות שאספתי בדף שלי.

קריאה – נכון, יש ילדים שקוראים ויש שלא אבל מניסיון ביקור בספריה בדרך כלל מגרה את הילדים לבחור ספר ולהתחיל לקרוא אותו. אז לכו לספריה מהר ותצטיידו לפני שגם היא תיסגר.

פעילות גופנית – ביוטיוב יש המוני אימונים שמתאימים לבית: שיעורי ריקוד, יוגה, פילאטיס, קרוספיט ועוד. אין ילד שלא ימצא שם משהו לרוחו. ויש גם אפליקציות, המון.

אקס בוקס, ויי, ודומיהם  – במיוחד אם יש להם מצלמה  – דגש על משחקי ספורט הדורשים תנועה.

כתיבה – זה הזמן לעודד את הילדים לפתוח בלוג על ימיהם המרים בבית או על כל נושא שבעולם. זה יכול בלוג בכל נושא שמעניין אותם או בתחום לימודי. ואם לא בלוג אז אפשר להכין מצגת לימודית שאותה ישלחו לאחר מכן לחבריהם ללימודים או שתוצג בהמשך בכיתה.

צילום – הזדמנות מעולה לצילומים משפחתיים, תחליפו בגדים, תחליפו לוקיישנים ותצאו עם סט צילומים למזכרת.

גרפיקה – זה הזמן לעצב את הפיד באינסטגרם! יש אין סוף מדריכים מקצועיים בנושא צילום וגרפיקה שיחזיקו שעות על גבי שעות של תעסוקה.

אלבום תמונות דיגיטלי – הילדים מתים על זה, תנו להם לעצב אלבום דיגיטלי מהצילומים המשפחתיים שעשיתם (לפני שני סעיפים) או מתמונות שלהם מגיל אפס או עם החברה הכי טובה, בליווי סיפורים וציורים מצחיקים. זה יחזיק אותם לשעות. ובינינו, בסוף, לא חייבים לשלוח להדפסה.

סרטים -אפשר לצלם יומן משפחתי על חוויות המשפחה בימי "הסגר", או לכתוב תסריט ולגייס את האחים וההורים לשחק בהם. אפשר וכדאי גם לצלם סרט בשיטת הסטופ מושן (יש המון אפליקציות ייעודית לנושא), כאן הם יוכלו לגייס את הבובות או את כלי המטבח לשחק בסרט עלילתי מלא.

קורסים וירטואליים – אוניברסיטאות, מכללות, חברות – כולם מציעים היום מגוון של קורסים בכל נושא ובדרך כלל גם בחינם.

משחקי קופסא -הגיע הזמן להוציא את המונופול שמתייבש לו במדף העליון ולפתוח במשחק משפחתי חוצה ערים. לכל משפחה יש המון משחקי קופסא שכבר מזמן לא ראו אור יום, זה הזמן להוציא אותם ולהכריז על פרויקט – טורניר מכל משחק.

ניסויים – הרשת מלאה אתרים לימודים עם ניסויים נהדרים מהנבטת שעועית עד הר געש מתפרץ. נסו משהו.

תיכנות – לחובבי הז'אנר יש סירטונים, מדריכים ויוטיוב.

סרטים – זמן מעולה לצפייה יחד עם הילדים בסרטים עליהם אתם גדלתם, חפשו את יפה בורוד, הסיפור שלא נגמר והנסיכה הקסומה.

פאזלים – תתכוננו להחרמה של שולחן האוכל, זה זמן מושלם לפאזלים גדולים שלוקחים כמה ימים. אפשר לשבת ביחד, לחוד או במשמרות. תיזהרו-ממכר ביותר.

קהוט משפחתי – מכירים את האתר Kahoot? עודדו את הילדים להכין חידונים משפחתיים או לימודיים ואח"כ שבו יחד והתחרו. תמיד כייף.

תכננו את הטיול הבא – יש טיול משפחתי באופק? שלחו את הילדים לגלות מהם דוכני האוכל הטובים ביעד, איזה פארק שעשועים הכי שווה, איזה מוזיאון מעניין יש באזור ואפילו איזה הופעות מעניינות מתקיימות בתאריכים הרלוונטיים.

תשחצים, תשבצים ודומיהם – הרבה מהילדים לא מכירים את האופציה הזו, אנחנו משתמשים בהם בנסיעות ארוכות כפעילות משפחתית משותפת.

טיקטוק – האפליקציה היא לא רק ילדות שנראות באמצע התקף נוירולוגי אלא מקור בלתי נדלה לסרטונים יצירתיים בכל נושא אפשרי.

סלולרי! – הסלולרי אינו האויב. מדובר במכשיר עם אין סוף אפליקציות. ערכו עם הילדים ביקור בחנות האפליקציות וחפשו כאלו שהילדים לא נחשפים אליהם – לימוד שפות, לימוד ציור, מדריכי צילום וגרפיקה, מדיטציה ויוגה, מדריך לזיהוי הציפורים במרפסת, לתכנון תפריט בריא ועוד.

בהצלחה והכי חשוב – תהנו ותשחקו עם הילדים!

הרווחתם חופשה משפחתית ביתית, חלקו את היום שלכם כך שתספיקו גם לעבוד וגם להנות מזמן איכותי ביותר עם הילדים!

בריאות לכולם,

ענבל דויטש-קרצ'מר – מאמנת אישית | להכניס איכות לחיים

פוסטים מומלצים לקריאה נוספת

ניהול זמן לסטודנטים – המדריך המלא

איך ללמוד נכון וטוב? איך לומדים בבית? איך מתכננים מראש? איך להצליח בלמידה מרחוק, בזום? הכל על הרגלי למידה יעילים לסטודנטים. מדריך מיוחד – אסטרטגיות וכלים לניהול זמן ולמידה מאת:

סדר במחשבות – על חשיבות הסדר הפנימי

פסח הוא חג האביב וההתחדשות, הטבע מתעורר(ת) מתרדמת החורף בפריחה אדירה,יש תחושה של צמיחה ועשייה באוויר.זה הזמן שבו סוף סוף מזג האוויר מתחמם, תריסים מורמים בבית ושפע אור אביבי ורך

רוצה לקבל ממני עדכונים, תובנות והמון ידע?
יש לי ניוזלטר בנושא אושר, פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן ומיינדפולנס.

היי, אני ענבל דויטש, מאמנת אישית ומתרגלת אושר. אני מתעניינת ולומדת מה אנשים עושים ומה מחקרים אומרים על איך להיות מאושר יותר בחיים ומשתפת הכל כאן בבלוג. מוזמנים להכיר אותי יותר לעומק.

cropped-ענבל-דויטש-מאמנת-אישית-לוגו.png

רוצה להמשיך ללמוד ולתרגל איתי אושר?
נרשמים לניוזלטר ומקבלים טיפים ותובנות בנושא פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן, אימון ומיינדפולנס.

מתרגלת אושר פופאפ