למה אני לא מספיקה?

לפעמים להתמודד ביעילות עם עומס זה פשוט להודות שלקחת על עצמך יותר מידי. הצעד המומלץ - לתעדף

לא מספיקה. מספטמבר אני מרגישה שאני לא מספיקה לעשות את הדברים שאני מתכננת. מרגישה תסכול, אכזבה, קצת כועסת על עצמי (איפה החמלה העצמית שכתבתי עליה בראש השנה??).

כבר כמה חודשים, עם הקליניקה שמתחילה להתמלא, ההכנה לאימונים, העלאת האתר לאוויר, כתיבת תכנים לבלוג, לפייסבוק, לאינסטגרם, ניסיונות לפצח את עולם השיווק והפירסום, לימודי התמחות בקשב וריכוז, קריאת ספרות מקצועית ועוד…ועוד… אני מרגישה שאני לא מספיקה מספיק, שהייתי צריכה להספיק יותר.

ואתמול הבנתי למה. נפל האסימון. עשיתי לעצמי אימון – ישבתי וחיברתי את הדברים שאני רוצה לעשות ואת הזמן שייקח לי לעשות כל אחד ואחד מהם וברגע זה נהיה ברור – הארה: יש לי הרבה יותר תוכניות משיש לי זמן ביצוע. תרגיל מתמטי פשוט.

הבנתי שלדרישות שלי מעצמי אין קשר למציאות, שהציפיות שלי לא ראליות והערכת הזמן שלי פשוט, איך לומר את זה…שגויה… ושמצב כזה, הפרש כזה, בין התוכניות למציאות, יכול להביא רק תוצאה אחת – תסכול.

מצחיק שרק לפני חודש כתבתי באתר "שאפשר גם וגם בתנאי שנתמקד בדברים שבאמת חשובים לנו". אשכרה המאמן הולך יחף…

הנה מה שאני הולכת לעשות –
אני הולכת לזהות מה הדברים שהכי חשובים לי עכשיו, בשלב הזה של העסק וגם בשלב הזה של החיים ולהגדיר את כמות השעות השבועיות בהן אעסוק בהם.
אני צריכה לדייק את הרצונות שלי ולתעדף אותם. להחליט מה יתרום עכשיו הכי הרבה לקידום העסק ומה יחכה להמשך. אני צריכה לקבוע כמה זמן בדיוק אוכל להפנות לכל משימה. וכמובן להיות קשוחה עם עצמי ולוודא שאני לא חורגת מהזמנים שהוקצבו, כי כל חריגה כזו מביאה לביטול של משימה אחרת.

ובמקביל לתכנון ולתעדוף, אני זוכרת, שחשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק כי דברים משתנים, מתקדמים. אני צריכה להישאר פתוחה לשינויים בהעדפות, בצרכים, בזמן.

בקיצור, אני הולכת לתאם ציפיות עם המציאות – לתעדף, לפתוח יומן ולהכניס חלונות זמן למשימות שנבחרו ולהמשיך להתקדם בדרך שבחרתי לי, רק שהפעם בצורה ראלית, מתוכננת וממוקדת יותר.

להספיק הכל זה אפשרי, צריך רק להגדיר במדויק מה זה "הכל". והנה עוד שיעור שלמדתי בדרך, אני לומדת ומשתפרת וממשיכה. Getting better.

כמו שאומרת המנחה שלי למיינדפולנס – ברכות אבל בנחישות.

בברכה,
ענבל דויטש – מאמנת אישית | להכניס איכות לחיים

רוצה לקרוא עוד על ניהול זמן ומשימות?
מדריך בסיסי לניהול זמן
ניהול זמן במציאות גמישה
איך להשיג יותר פרודוקטיביות
לעבוד עם לוח תכנון יומי

 

פוסטים מומלצים לקריאה נוספת

יצירת מרחב – תרגול אושר יומיומי

על יצירה וזיהוי של מרחבים שהם שלך ועבורך בתוך היום שלך – מרחבים של הנאה, הוקרה והתמלאות – זאת על ידי שימוש בכלי מעולם הפסיכולוגיה החיובית הקרוי התענגות.

סדר במחשבות – על חשיבות הסדר הפנימי

פסח הוא חג האביב וההתחדשות, הטבע מתעורר(ת) מתרדמת החורף בפריחה אדירה,יש תחושה של צמיחה ועשייה באוויר.זה הזמן שבו סוף סוף מזג האוויר מתחמם, תריסים מורמים בבית ושפע אור אביבי ורך

איך למדתי לאהוב את החורף

בהשראת הדנים ותרבות ה"הוגה" שלהם, שמתענגת על החורף, למדתי גם אני לאהוב את החורף ואפילו להנות ולהעריך את הרגעים שהוא מביא לחיי. פוסט חמים ומכרבל.

ניהול זמן לסטודנטים – המדריך המלא

איך ללמוד נכון וטוב? איך לומדים בבית? איך מתכננים מראש? איך להצליח בלמידה מרחוק, בזום? הכל על הרגלי למידה יעילים לסטודנטים. מדריך מיוחד – אסטרטגיות וכלים לניהול זמן ולמידה מאת:

רוצה לקבל ממני עדכונים, תובנות והמון ידע?
יש לי ניוזלטר בנושא אושר, פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן ומיינדפולנס.

היי, אני ענבל דויטש, מאמנת אישית ומתרגלת אושר. אני מתעניינת ולומדת מה אנשים עושים ומה מחקרים אומרים על איך להיות מאושר יותר בחיים ומשתפת הכל כאן בבלוג. מוזמנים להכיר אותי יותר לעומק.

cropped-ענבל-דויטש-מאמנת-אישית-לוגו.png

רוצה להמשיך ללמוד ולתרגל איתי אושר?
נרשמים לניוזלטר ומקבלים טיפים ותובנות בנושא פסיכולוגיה חיובית, ניהול זמן, אימון ומיינדפולנס.

מתרגלת אושר פופאפ